Nestekaasuautomaatti

AGA-nestekaasuautomaatista voit ostaa nestekaasua koska tahansa, vuorokauden ympäri kaikkina viikonpäivinä. Automaatteja löytyy jo ympäri Suomea K-ruokakauppojen yhteydestä pääkaupunkiseudulta aina Rovaniemelle asti, esimerkiksi Lahdesta, Tampereelta, Vaasasta, Porista, Kuopiosta, Seinäjoelta, Joensuusta, Jyväskylästä, Mikkelistä, Lappeenrannasta ja Oulusta.

Automaatista ostaminen on nopeaa ja vaivatonta, sillä itsepalvelu ei vaadi asiointiin kaupan henkilökunnan apua. Maksu tapahtuu yleisimmillä pankki- tai luottokorteilla. Automaatista voi ostaa uuden nestekaasupullon tai vaihtaa tyhjän kaasupullon täyteen ja maksaa vain kaasusta. Myynnissä on 5 ja 10 kg:n komposiittipulloja, palauttaa voi kuitenkin myös 5-11 kg teräspulloja.

Nestekaasupullon vaihto täyteen maksaa automaateissa 19,90 EUR/5 kg:n pullo ja 29,90 EUR/10 kg:n pullo.
Teräspullon vaihto komposiittipulloon on nyt edullista, sillä kaasuhinnan lisäksi maksat komposiittipullosta vain 35 euroa.
Usein kysyttyjä kysymyksiä löydät sivun alaosasta.

Katso alta, kuinka helppoa automaatin käyttö on!

nestekaasuautomaatti

Nestekaasuautomaatti

Painoventtiili
Sisältö 5 kg
Korkeus 395 mm
Halkaisija 305 mm
Pullon taarapaino 4,6 k

Painoventtiili
Sisältö 10 kg
Korkeus 587 mm
Halkaisija 305 mm
Pullon taarapaino 6,7 kg

Paineensäätimen kiinnittäminen

Irrota venttiilin suojus.

Tarkista, että paineensäätimen vipu on ”suljettu” -asennossa

Kiinnitä paineensäädin sylinteriventtiiliin nostamalla kiinnitysrengasta ja asettamalla säädin pullon venttiilin päälle.

Paina kiinnitintä alaspäin, kunnes kuulet napsahduksen. Pullossa, jossa on ruuviventtiili, säädin asennetaan kääntämällä kiinnitysmutteria vastapäivään.

Käännä paineensäätimen vipu ”auki” -asentoon ja kaasupullo on valmis käytettäväksi.

AGA nestekaasuautomaatti. Tyypillisimmät kysymykset ja vastaukset.

Miksi en saa nestekaasua ulos pullosta?

Tarkista paineensäätimesi

Euroopassa on ollut muutaman viime vuoden harmillinen ongelma paineensäätimien kanssa. Johtava eurooppalainen säätimien toimittaja Cavagna on valmistanut ennen vuotta 2016 suuren määrän säätimiä, jotka ovat  olleet osittain huonolaatuisia johtuen käytetyn muoviseoksen väärästä lisäaineesta. Säädin on voinut toimia aiemmin täysin moitteetta, mutta sen rakenne on ajan myötä löystynyt valmisteviasta johtuen, jolloin se ei olekaan enää toiminut. Kaasutoimittajat ovat tutkineet reklamoituja pulloja ja pulloventtiileitä. Pulloista tai pulloventtiileistä ei ole löytynyt vikaa.

Alla Kosan Gasin lausunto asiasta. Kosan Gas on Cavagna-ryhmän virallinen edustaja Pohjoismaissa.

«Saimme useita yhteydenottoja kuluttajilta, joilla oli vaikeuksia saada nestekaasua pullostaan. Tämän vuoksi suoritimme riippumattoman tutkimuksen selvittääksemme, mistä ongelma johtuu. Tutkimuksen lopputuloksista pääteltiin, että ongelmat eivät johdu venttiileistä - vaan paineensäätimistä. Tämän jälkeen päämiehemme on muuttanut valmistusmenetelmiään ja ongelma on saatu korjattua. Pyydämmekin nyt kuluttajia, joilla on ongelmia kaasun saamisessa pullosta, ottamaan yhteyttä jälleenmyyjään, josta säädin on ostettu, ja mahdollisesti vaihtamaan sen uuteen. Varmista kuitenkin aina ensin, että säädin on kytketty pulloon oikein. ”

Miksi pullosta tulee voimakas kaasun haju?

Pullosta saattaa vuotaa kaasua. Vie pullo ulos tuulettumaan. Vaihdamme pullo uuteen kuittia vastaan. Ota yhteyttä Linde Gasiin sähköpostitse nestekaasumyynti.fi@linde.com

Olen saanut viallisen tuotteen / väärän tuotteen / tyhjän pullon. Miten toimin?

Vaihdamme pullon uuteen kuittia vastaan. Ota yhteyttä Linde Gasiin sähköpostitse nestekaasumyynti.fi@linde.com

Miten automaatti toimii?

Seuraa kosketusnäytön ohjeita. Soita tarvittaessa kuluttajatukeen numeroon 010 242 2000.

Miksi en pääse eteenpäin, vaikka toimin ohjeiden mukaan?

Mitä näytöllä sanotaan? Yleensä näytöllä sanotaan, miksi ostotapahtuma ei voida suorittaa.

Onko automaation ovet suljettu oikein? Jos ovet jäävät auki, tapahtuma ei etene. Varmista, että ovi loksahtaa kiinni painamalla ovea reippaasti.

Mitä pulloa yrität ostaa / palauttaa? Automaateissa ei ole myynnissä kaikkia mahdollisia kaasupulloja, ja välttämättä palauttamasi pullo ei ole vaihtokelpoinen.

Poista kaikki ylimääräinen pullosta (korkki, muovisinetti, paineensäädin tms.). Jos palautuspulloa ei hyväksytä, ovi aukeaa, jotta voit poistaa pullon. Katso näytön hinnastosta vaihtokelpoiset pullot.

Miksi pitää syöttää maksukortti automaattiin jo alkuvaiheessa

Tunnistautumista varten, korttia ei veloiteta tässä vaiheessa.

Miksei maksusuoritustani hyväksytä?

Tähän voi olla useita syitä.
Verkkoyhteys on katkennut – seuraamme automaattejamme etänä ja korjaamme ongelman sen jatkuessa. Ota tarvittaessa yhteyttä numeroon 010 242 2000.

Millaista korttia käytät? Visa- ja MasterCard-kortteja voidaan käyttää automaateissamme.

Oletko yrittänyt maksaa lähimaksuominaisuudella? Joskus kortti tai kortinlukija on puhdistettava, jotta kortti toimii.

Mitä pulloja voin ostaa nestekaasuautomaatista, mitä pulloja voin palauttaa?

Löydät tämän näytöltä painamalla Hinnasto - Osta tai Vaihda

Mistä voin ostaa teräksisiä nestekaasupulloja?

Löydät lähimmät jälleenmyyjät osoitteesta http://my.aga.fi/jälleenmyyjät/

Miksi automaatti on pois käytöstä?

Jos automaatissa ei ole valoa tai kuvaa näytössä, tai kosketusnäyttö ei reagoi, laitteessa on todennäköisesti häiriö. Korjaamme häiriön mahdollisimman pian. Pahoittelemme asiaa.

Automaatista on mahdollisesti myyty kaikki kaasupullot loppuun kovan kysynnän takia. Kaasupullovaraston täydennys on jo tilattu.

En saanut kuittia ostotapahtumastani

Soita numeroon 010 242 2000. Kerro mistä ja milloin ostit kaasupullosi sekä käytetyn kortin 5 viimeistä numeroa, niin lähetämme sinulle kuitin sähköpostiin.


Tutustu nestekaasun käyttövinkkeihin